onsdag den 11. april 2012

Genbrugssjov




Herover ses 2 billeder af et bord og stole sæt jeg fandt i genbrug... Da jeg har 2 små piger synes jeg det kunne være sjovt at male det og putte noget sjovt tapet på i stedet for den kedelige grønne farve. Det lækre tapet fandt jeg i Zycluz i Fonnesbechsgade i Herning. http://www.zycluz.dk/. Denne butik er rigtig lækker og sælger en masse børnetøj, sko og legetøj i god kvalitet :)
Det har taget ret lang tid at male møblerne, da den grønne maling blev ved med at træde igennem malingen - selvom jeg gav det 6-7 gange. Aner ikke hvorfor - men nu er jeg selv tilfreds med resultatet og pigerne elsker at sidde der og tegne eller se tegnefilm...


Jeg har også selv malet en kommode til dem - også en jeg fandt i genbrug. Jeg kan godt lide tanken om at købe noget brugt der er billigt og selv gøre lidt ud af det så det bliver fint. Herunder ses kommoden :) Den bruges i øjeblikket til lidt tøj og som opbevaring af nogle af deres mange sko...


1 kommentar:

  1. Hvor er det fint altsammen. Du er rigtig god til at få brugte ting og sager til at se nye ud.

    Det du siger med at malingen blev ved med at træde igennem, det kan skyldes at malingen der er brugt på møblet før du fik det, er oliebaseret, og du har brugt en vandbaseret maling. Det ser ud somom der er brugt en slags udendørs træbeskyttelse på møblet, altså Pinotex el. Lign.

    Der findes et princip der lyder således; ’fed’ over ’mager’ , men aldrig ’mager’ over ’fed’

    Med andre ord, hvis du har en maling der er vandbaseret, kan du ikke male ovenpå noget der er malet med en maling der er baseret på olie, så ’kravler’ det, dvs. der optræder små huller i det øverste lag. Derfor skulle du give det så mange lag. (hvis jeg har ret i min teori) for det er jo ikke let at se træet på et billede, men jeg er rimelig sikker på min ’diagnose’

    Jeg håber du ikke får det kedelige problem igen, for der smutter jo hurtigt nogle timer man kunne have brugt på noget bedre.

    Jeg glæder mig til at se hvad dit næste påhit bliver.

    God arbejdslyst!

    SvarSlet